


Linköpings universitet
Linköpings universitet har fått en ny grafisk profil! En omfattande förnyelse som lanseras i samband med 40-årsjubileet. Den nya profilen tar avstamp i det varumärkesarbete som påbörjades under våren 2013.
Konkurrensen om studenter och medarbetare hårdnar, både nationellt och internationellt. För Linköpings universitet, som rekryterar 70 procent av sina studenter utanför Östergötland, ökar därmed behovet av ett starkt varumärke, visuell stringens och tydlighet.
Universitetet egenskaper speglas i den nya logotypens enkla och stiliserade form; den är modernistisk, lekfull, robust och vänlig. De geometriska formerna påminner om pedagogiska redskap som byggklossar och diagram.
Logotypen och typografin ger den grafiska profilen en stark identitetsbärande bas att stå på, vilket tillåter ett friare färgval. I stället för en identitetsfärg finns tre skalor att arbeta med.
Det sigill som har varit universitetets logotyp sedan starten 1975 finns kvar, men i form av en högtidlig symbol att användas endast vid ceremoniella tillfällen. Något omarbetad samt förvaltad och framställd på ett sätt som höjer dess värde skänker den högtidlig glans till särskilda sammanhang.
Dela
Du är alltid välkommen att höra av dig till oss
Vill du veta mer om vad vi kan göra för dig?
- Slå en signal eller maila Jakob Lind, +46 (0)70 431 47 05
Det är vi som jobbar här
- Amanda Wennö
-
- Andreas Slättner
-
- Anna Lenskog
-
- Anna Sager
-
- Anna Brandt Elfström
-
- Björn-Olle Rylander
-
- Dan Grettve
-
- Daniel Stormdal
-
- Ellen Franzén
-
- Felix Bodin
-
- Fredrik Nilsson, CD
-
- Frida Eriksson
-
- Jakob Lind, VD
-
- Jessica Watson-Galbraith
-
- Johan Kinnman
-
- Jonatan Peterson
-
- Katarina Hjertonsson
-
- Kate Breineder
-
- Malou Rönnmark
-
- Maria Lindroos
-
- Matias Vangsnes
-
- Robin Böckman
-
- Sandra Esposito
-
- Simon Källgård
-
- Sofie Hederstierna
-