Svenska institutet

Sverigespetsen – Sveriges nya varumärkesstrategi – vässar och ger riktning! Den nya strategin betonar sambandet mellan Sveriges stabila demokrati och vår starka innovationskraft. Den visar på värdet av frihet, jämlikhet och samarbete i en tid där oroande många hävdar motsatsen. Strategin initierades på efterfrågan av näringslivet och vi tog fram den i samråd med över 300 representanter för näringsliv, akademi, myndigheter och organisationer. För att göra den lätt att uttrycka, lätt att komma ihåg och lätt att använda paketerade vi den som Sverigespetsen och förkroppsligade den i industriell origami. Nyskapande, vackert, robust – precis som varumärket Sverige!

Svenska institutet

The Sweden model – Sweden’s new nation branding strategy – sharpens our profile and sets a clear direction!
The new strategy highlights the connection between Sweden’s stable democracy and our strong capacity for innovation. It underscores the value of freedom, equality and collaboration at a time when far too many voices claim the opposite. The strategy was developed in response to demand from the business sector, and we created it in close dialogue with over 300 representatives from industry, academia, government agencies and civil society. To make it easy to express, easy to remember, and easy to use, we packaged it as the Sweden model – and gave it form through industrial origami. Innovative, beautiful, resilient – just like the Sweden brand!